На прага на революцията на роботизирания и електрически транспорт, немските компании се подготвят да заемат лидерски позиции. Това стана ясно миналата седмица, по време на автомобилното автошоу в Женева. Немските компании в автомобилостроенето са готови да отворят широко дебелите си портфейли и вярват, че това ще им предостави нужното предимство пред конкуренцията.

„В следващите три години, ние ще инвестираме над €40 млрд. в електрическата мобилност и други €18 милиарда в дигитализацията, свързаното и автономното шофиране“, споделя в специално изявление за пресата Бернхард Маттес, председател на VDA, асоциацията на германските автопроизводители.

Самата индустрия преживява дни на промени, не само заради всеобщия интерес към автономния транспорт и електрическите автомобили, но и заради възхода на компаниите за споделен транспорт, като Uber и Lyft, които провокират мнозина да не си закупуват нови коли, коментира Telegraph. Световните продажби на коли са в застой в момента и засега няма изгледи, че те ще достигнат 100 милиона продадени автомобила годишно още тази година. И разбира се, самата индустрия е притисната от призивите за изоставяне на традиционните бензинови и дизелови награди, заради отпечатъка, който оставят над околната среда. Именно по отношение на последното, Матес смята, че поставените от ЕС цели за намаляване на CO2 емисиите надали ще бъдат постигнати до 2030, какъвто е плана, ако автопроизводителите не направят наистина сериозни инвестиции в екологични превозни средства и регулациите биват изпълнявани еднакво от всички.