В градовете да платите безконтактно с карта или телефон е лесно. В далечната провинция – не чак толкова. Но Китай предприема стъпки, за да дигитализира разплащанията и в най-малките си села. И на никого не биха му трябвали пари в брой. До края на 2020 година във всички наеслени места на Китай трябва да бъде въведено цифровото разплащане

Програмата е разработена от пет влиятелни китайски институции, главните от които са Комисията, узаконяваща банкирането и застраховането; Министерството на финансите и Министерството на агрикултурата. Идеята е че чрез осигуряване на финансови онлайн услуги икономиката в малките градове и провинцията значително да се подобри. Стотици милиони китайци са избрали големия град като място за живеене. Въпреки по-големите заплати и възможности обаче 42 процента от населението все още живее в селата. Вече 76,9 процента от младите в Китай използват дигитални плащания (според информация от 2017).

Заедно с проекта беше представен и емблематичният за Китай Документ Номер 1, описващ националните приоритети. Според него вече от 16 години правителството е инвестирало средства в нарастването на икономиката в селата. Тази година дигиталната интеграция все още е ключова цел. По-точно от Пекин искат по-дълбокото навлизане на интернет, дигитализирането на публичните услуги, както и онлайн продажбите на стопански стоки.

Директивите могат да дадат големи възможности на фирмите в частния сектор. Гигантите Alibaba и JD.com от доста време търсят начин да се разширят извън големите метрополиси. И двете компании дадоха възможност на местните фермери да продават своята стока онлайн. Alibaba от своя страна, инвестира в по-малката компания Huitongda, предлагаща специализиран мерчандайз и инструменти на провинциалния пазар. JD съобщи, че ежедневните поръчки от малките градове се покачват с до 20 процента всяка година.

Това не са единствените компании, инвестиращи в бъдещето на китайските села. Pinduoduo, имаща амбицията да се превърне в следващата Alibaba, започна да предлага извънредно евтини стоки в районите извън метрополиите. Kuaishou пък се прочу в Китай като видео приложение, позволяващо на фермерите да представят своя начин на живот и да предлагат продуктите си посредством стрийминг.