TomTom обяви, че продава телематичното си подразделение на автомобилния гигант Bridgestone Europe за 910 млн. евро (1,033 млрд. долара).Основана през 1991 г., TomTom е най-известня със своите GPS навигационни услуги и устройства, като например сателитни навигационни устройства за автомобили, и също така е една от най-големите глобални онлайн платформи за картографиране, наред с Google Maps, Here Technologies и OpenStreetMap. Холандската компания предлага редица други услуги, като телематика, за да помогне на фирмите да управляват своите автопаркове – включително да получат информация за поведението на водача и да разберат къде е всяко превозно средство в реално време.

Няколко месеца по-рано се появиха новини, че TomTom обмисля продажбата на телематичния си блок, за да се конкурира с Google в навигационния софтуер. По това време TomTom потвърди, че извършва стратегически преглед на дивизията, като анализаторите оценяват бизнеса на около 700 милиона евро (800 милиона долара), но крайната му продажна цена е значително по-висока от тази първоначална оценка.

Въпреки че TomTom преди това отрече, че този ход е свързан с конкуренцията с Google Maps, това вероятно е фактор номер едно. Всъщност, през септември Google подписа обширна сделка с големи производители на автомобили като Renault, Nissan и Mitsubishi, за да внедрят Android – включително услуги като Google Maps – на своите автомобили. Още през 2015 г. Here бе придобита от няколко немски автомобилни производители, които така помогнаха на собствените си интелигентни навигационни системи.

Бизнесът на TomTom отдавна е повлиян негативно от възхода на Google. Всъщност, той никога не се възстанови от появата на смартфоните, които откриха евтини навигационни услуги за всички. От пика си от около 65 долара на акция през 2007 г., стойността на компанията спадна до по-малко от 3 долара в рамките на две години – период, в който Google и Apple пуснаха съответните си Android и iOS екосистеми.

Компанията също така обяви кръг от съкращения през 2017 г. като част от излизането си от бизнеса с потребителски носими устройства. Именно на този фон TomTom се стреми да пренасочи усилията си към картографирането и навигацията. Компанията заяви, че това ще ѝ позволи да се превърне в по-фокусирана и гъвкава компания, оформяйки бъдещето на шофирането с изключително точни карти, софтуер за навигация и информация и услуги в реално време за движението по пътищата.