Сред тях е революционният Skyactiv-X с мощност от 181 коня

Японският производител разкри подробно гамата двигатели на новата Mazda 3 за европейския пазар, преди да пусне хечбека догодина. Разбира се, има още много да научим, но вече знаем, че под предния капак ще има нов дизел, както и революционният Skyactiv-X.
 

 


Базовият двигател за "европейската" Mazda 3 от моделната 2019 г. ще бъде 2-литровият атмосферен SkyActiv-G. Както и при предишното поколение, той ще развива 122 коня. Компанията продължава да се дърпа от 1-литровите турбо двигатели, обещавайки да подобри горивната ефективност чрез мека хибридна технология и деактивиране на цилиндрите.

Основната му алтернатива ще бъде 1.8-литровият дизелов Skyactiv-D. Той ще замени старите 1.5-литров и 2.2-литров, като развива мощност от 116 кончета и 270 Нм максимален въртящ момент. На кросоувъра CX-3 този двигател работи със системата 4x4, но още не е известно дали производителят ще предложи задвижване на четирите колела за хечбека и в Европа (в Япония това ще стане със сигурност).

И накрая, се потвърдиха слуховете за 2-литровия Skyactiv-X. Знае се, че този революционен бензинов двигател работи като дизелов, т.е. възпламенява горивото под високо налягане, но сега стана известно, че мощността му ще бъде 181 к.с. Ще е интересно да се види дали този двигател ще замени 2.5-литровия на по-големия седан Mazda 6.
 
 


Твърди се, че всички изброени по-горе двигатели ще се предлагат с опционалн 6-степенна автоматична скоростна кутия. А с течение на времето Mazda може да добави и други мотори към гамата. Например, по-старото поколение се предлагаше с базов 1.5-литров и две по-мощни версии на 2.0-литров агрегат.

Mazda 3 бе представена през 2003 г. като заместник на Mazda 323. В Европа автомобилът обаче не е основен "играч" на компанията -  миналата година на Стария континент бяха доставени само 44 000 бройки, което е много малко в сравнение с лидери в сегмента като Golf или Focus.

Междудругото, някои експерти вече критикуваха новото поколение на хечбека за торсионната греда, която заменя окачването с многоточковото окачване. Според Mazda това е направено за намаляване на шума и вибрациите, въпреки че има подозрение, че тази стъпка е предприета само за намаляване на разходите.

Снимки: Mazda